NULA PODCAST | Noorte õpetajate tööle jäämine ei peaks olema loterii. Miks täna iga neljas lahkub?
MTÜ Alustavat õpetajat toetav kool töötab selle nimel, et toetada alustavate õpetajate sisseelamist õpetajatöösse ja tugevdada õpetajate järelkasvu. Probleem on täitsa olemas: iga neljas noor õpetaja loobub paari aastaga sellest ametist.
Delfi ja NULA incubaatori podcasti „Mis on pildil valesti?" külalisteks algatuse Alustavat õpetajat toetav kool tegevjuht Triin Noorkõiv, Püha Johannese Kooli direktor Liivika Simmul ning hiljutine Paide Gümnaasiumi alustav õpetaja Martha-Beryl Grauberg. Saatejuht on Rasmus Kagge! Head kuulamist!
"Õpetajate järelkasv on meie hariduse ja ühiskonna üks suuri väljakutseid," ütles Triin Noorkõiv. „Eriti olukorras, kus uute õpetajate leidmine on väga keeruline, on suur probleem, et kaotame iga neljanda alustava õpetaja juba enne teist aastat. Õpetajate järelkasvuks ja õpilaste õppimise heaks on hädavajalik, et iga õpetajatee algus oleks süsteemselt juhitud. Praegu on aga sageli loterii, kuidas arvestatakse alustava õpetaja tausta, kujundatakse tööülesanded ja tugi. See võib tunduda väga elementaarne, aga teostuses on meil oluline arenguruum," lisas Noorkõiv.
MTÜ Alustavat õpetajat toetav kool tahab viia alustavate õpetajate toetamise Eestis uuele tasemele, kus neil on oma oskuste ja tegevuste arendamiseks ka professionaalne juhendamine ning võimalused õppida koos teiste alustajatega. Seda tehakse koostöös partneritega, sh koolijuhtide ja -pidajatega, ülikoolide ja poliitikakujundajatega.
Vaata rohkem Alustavat õpetajat toetava kooli kohta ja aita ka kaasa!
Kui ka Sina soovid lahendada mõnda probleemi, siis saada oma taotlus NULA inkubaatorisse. Uusi ideid saab esitada kuni 1. aprillini.
"Õpetajate järelkasv on meie hariduse ja ühiskonna üks suuri väljakutseid," ütles Triin Noorkõiv. „Eriti olukorras, kus uute õpetajate leidmine on väga keeruline, on suur probleem, et kaotame iga neljanda alustava õpetaja juba enne teist aastat. Õpetajate järelkasvuks ja õpilaste õppimise heaks on hädavajalik, et iga õpetajatee algus oleks süsteemselt juhitud. Praegu on aga sageli loterii, kuidas arvestatakse alustava õpetaja tausta, kujundatakse tööülesanded ja tugi. See võib tunduda väga elementaarne, aga teostuses on meil oluline arenguruum," lisas Noorkõiv.
MTÜ Alustavat õpetajat toetav kool tahab viia alustavate õpetajate toetamise Eestis uuele tasemele, kus neil on oma oskuste ja tegevuste arendamiseks ka professionaalne juhendamine ning võimalused õppida koos teiste alustajatega. Seda tehakse koostöös partneritega, sh koolijuhtide ja -pidajatega, ülikoolide ja poliitikakujundajatega.
Vaata rohkem Alustavat õpetajat toetava kooli kohta ja aita ka kaasa!
Kui ka Sina soovid lahendada mõnda probleemi, siis saada oma taotlus NULA inkubaatorisse. Uusi ideid saab esitada kuni 1. aprillini.